Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020

Tytuł projektu: „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 833 Chodel – Kraśnik od km 00+000 do km 26+679 o długości 26,679 km – Etap I połączenie z obwodnicą Chodla (droga wojewódzka Nr 747) oraz rozbudowa i przełożenie drogi w m. Kraśnik”

Termin realizacji projektu: 22.08.2016 – 31.12.2021

Beneficjent: Województwo Lubelskie

Zamawiający: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie.

Całkowita wartość projektu                                                        81 024 559,10 PLN

Całkowita wartość wydatków kwalifikowanych                   73 972 998,56 PLN

Kwota dofinansowania z EFRR                                                    73 233 268,48 PLN

Głównym celem przedsięwzięcia było zwiększenie zewnętrznej i wewnątrzregionalnej dostępności komunikacyjnej Lubelskiego Obszaru Metropolitalnego poprzez modernizację kluczowych dróg wojewódzkich w dowiązaniu do sieci dróg krajowych.

Osiągnięto wskaźniki produktu:

  • całkowita długość wybudowanej/przebudowanej DW 833 – 9,25 km
  • długość przebudowanych dróg – 2,67 km
  • długość wybudowanych dróg – 6,57 km
  • długość wspartej infrastruktury rowerowej – 2,34 km
  • liczba wybudowanych/zmodernizowanych urządzeń ochrony środowiska – 18 szt.
  • liczba wybudowanych/zmodernizowanych urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego – 126 szt.

Zadanie nr 1:

Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 833 Chodel – Kraśnik od km 00+000 do km 26+679 o długości 26,679 km- Etap I połączenie z obwodnicą Chodla (droga wojewódzka Nr 747).

 Przedmiotem przedsięwzięcia była budowa po nowym śladzie połączenia drogi wojewódzkiej nr 833 z drogą wojewódzką nr 747 (obwodnica Chodla) oraz rozbudowa dróg nr 747 i 833 w strefie projektowanych skrzyżowań wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi w miejscowości Godów.

 Wartość robót budowlanych:                       10 429 911,76 PLN

 w tym:

  • Wydatki kwalifikowane:                           10 119 699,34 PLN
  • Wydatki niekwalifikowane:                           310 212,42 PLN

 Wartość usługi Inżyniera:                                    500 487,00 PLN (wydatki kwalifikowane-etap I)

Wykonawca: STRABAG Sp. z o.o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków

Inżynier: ZDI Spółka z o.o., ul. Jana Kiepury 6, 22-400 Zamość

 Termin realizacji inwestycji:

 data podpisania umowy z wykonawca:            28.01.2020 r.

  • data rozpoczęcia robót:                               12.02.2020 r.
  • data zakończenia robót:.                             21.09.2020 r.
  • data odbioru ostatecznego robót:            26.10.2020 r.

Podstawowe parametry drogi:

Klasa drogi                                                                          GP

Kategoria Ruchu                                                                 KR3

Prędkość projektowa w terenie zabudowy                    50 km/h

Prędkość projektowa poza terenem zabudowy            70 km/h

Obciążenie nawierzchni                                                    115 kN/oś

 Zakres robót obejmował:

  • budowę nowego połączenia drogi woj. nr 833 z drogą woj. nr 747 (obwodnica Chodla) tj. nowego odcinka drogi wojewódzkiej o przekroju jednojezdniowym,
  • rozbudowę – poszerzenie i wzmocnienie istniejących odcinków dróg wojewódzkich nr 747 i 833 na styku z budowaną obwodnicą,
  • przebudowę dróg na odcinkach nawiązania do istniejącego przebiegu dróg wojewódzkich,
  • budowę skrzyżowań, w tym:
  • skrzyżowanie skanalizowane z drogą wojewódzką nr 747,
  • skrzyżowanie typu rondo z drogą wojewódzką nr 833,
  • budowę chodnika w okolicy ronda SR-2 po stronie wschodniej przy krawędzi jezdni,
  • zapewnienie obsługi komunikacyjnej wszystkim działkom zlokalizowanym przy drodze objętej zakresem zamówieniem z uwzględnieniem sposobu ich zagospodarowania/własności,
  • budowę drogi wewnętrznej,
  • budowę, rozbudowę lub przebudowę zjazdów na działki przyległe do drogi,
  • budowę dodatkowych jezdni dla obsługi nieruchomości przyległych do pasa drogowego DW 833,
  • rozbiórkę istniejących elementów zagospodarowania terenu wraz z rozebraniem istniejących elementów infrastruktury technicznej miedzy innymi nawierzchni jezdni, zjazdów, przepustów, oznakowania itp.,
  • zagospodarowanie zieleni w granicach projektowanego pasa drogowego,
  • budowę elementów ochrony środowiska,
  • przełożenie kapliczek kolidujących z projektowanymi drogami,
  • zniesienie barier architektonicznych w obrębie rozbudowywanego odcinka drogi dla zapewnienia dostępności dla wszystkich użytkowników, w szczególności dla osób niepełnosprawnych,
  • budowę elementów BRD,
  • rekultywację terenu,
  • budowę i rozbudowę obiektów inżynierskich – przepusty drogowe, przejścia dla zwierząt,
  • budowę nowego i rozbudowę istniejącego systemu odwodnienia korpusu drogowego, w tym zbiornika na wody opadowe,
  • przebudowę i zabezpieczenie istniejących sieci wodociągowych, gazowych,
  • budowę oświetlenia drogowego odcinki SO-1, SO-2,
  • przebudowę i zabezpieczenie sieci elektroenergetycznych,
  • przebudowę i zabezpieczenie sieci telekomunikacyjnych.

 Zadanie nr 2:

 Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 833 Chodel – Kraśnik od km 00+000 do km 26+679 o długości 26,679 km- Etap I rozbudowa i przełożenie drogi w m. Kraśnik

 Przedmiotem przedsięwzięcia była rozbudowa i przełożenie drogi wojewódzkiej Nr 833 w m.Kraśniku między projektowanymi skrzyżowaniami z ul. Graniczną i DK19 (ul. Lubelska) wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi w miejscowościach Urzędów, Kraśnik, Lasy.

 Wartość robót budowlanych:                     60 689 461,96 PLN

 w tym:

  • Wydatki kwalifikowane:                        55 862 831,25 PLN
  • Wydatki niekwalifikowane:                     4 826 630,71 PLN

 Wartość usługi Inżyniera:                                 849 507,78 PLN (wydatki kwalifikowane-etap I)

Termin realizacji inwestycji:

 data podpisania umowy z wykonawcą:            07.07.2020 r.

  • data rozpoczęcia robót:                               27.07.2020 r.
  • data zakończenia robót:                              30.11.2021 r.
  • data odbioru ostatecznego robót:            18.01.2022 r.

Wykonawca :PBI Infrastruktura S.A., ul. Kolejowa 10 E, 23-200 Kraśnik

Inżynier: SAFAGE S.A.S., Oddział w Polsce, Al. Jerozolimskie 134, 02-305 Warszawa

Podstawowe parametry techniczne:

Klasa drogi                                                                                   G

Kategoria ruchu                                                                           KR3

Prędkość projektowa w terenie zabudowy                             50 km/h

Prędkość projektowa poza terenem zabudowy                     70 km/h

Obciążenie nawierzchni                                                              115 kN/oś

Zakres inwestycji obejmował:

  • przełożenie odcinka drogi wojewódzkiej nr 833 poprzez budowę nowego połączenia drogi woj. nr 833 z drogą krajową nr 19,tj. budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej o przekroju jednojezdniowym,
  • rozbudowę – poszerzenie i wzmocnienie istniejącego odcinka drogi wojewódzkiej nr 833,
  • budowę lub rozbudowę 11 skrzyżowań z drogami poprzecznymi, m.in:
  • skrzyżowanie typu rondo turbinowe z drogą prowadzącą do FŁT (ul. Fabryczną);
  • skrzyżowanie typu rondo turbinowe z ul. Graniczną i projektowanym nowym przebiegiem DW 833 w m. Kraśnik;
  • skrzyżowanie typu rondo z ul. Długą w obszarze strefy ekonomicznej;
  • rondo z drogą krajową nr 19 (ul. Lubelska);
  • budowę nowego i rozbudowę istniejącego systemu odwodnienia korpusu drogowego, w tym budowę kanalizacji deszczowej i zbiorników na wody opadowe,
  • budowę, rozbudowę lub przebudowę istniejących zjazdów na działki przyległe do drogi,
  • zapewnienie dostępności do drogi publicznej wszystkim działkom zlokalizowanym przy drodze,
  • budowę odcinkowo dodatkowych jezdni dla obsługi przyległego terenu dla zapewnienia dostępności do drogi publicznej,
  • budowę sygnalizacji świetlnych,
  • budowę stanowiska do ważenia i kontroli pojazdów,
  • budowę zatok autobusowych,
  • budowę / przebudowę oświetlenia drogowego,
  • zagospodarowanie zieleni – wycinkę i nasadzenia,
  • zniesienie barier architektonicznych dla zapewnienia dostępności dla wszystkich użytkowników, w szczególności dla osób niepełnosprawnych,
  • budowę elementów BRD.
  • rekultywację terenu,
  • budowę i rozbudowę obiektów inżynierskich – przepusty drogowe, przejścia dla zwierząt,
  • budowę nowego i rozbudowę istniejącego systemu odwodnienia korpusu drogowego, w tym zbiornika na wody opadowe,
  • przebudowę i zabezpieczenie istniejących sieci wodociągowych, gazowych,
  • budowę oświetlenia drogowego odcinki SO-1, SO-2,
  • przebudowę i zabezpieczenie sieci elektroenergetycznych,
  • przebudowę i zabezpieczenie sieci telekomunikacyjnych.