Przedmiotem inwestycji była przebudowa drogi wojewódzkiej nr 812 Biała Podlaska – Wisznice – Włodawa – Chełm – Rejowiec – Krasnystaw na odcinku od km 43+550,00 do km 52+950,00 (odcinek Marylin – Mosty), obejmująca n/w roboty:
- wzmocnienie nawierzchni drogi wojewódzkiej nr 812 w technologii mas bitumicznych,
- wykonanie opaski technologicznej w celu dostosowania szerokości jezdni do 7,0 m,
- przebudowę skrzyżowań z drogami bocznymi gminnymi i powiatowymi (w stanie istniejącym drogi o nawierzchni bitumicznej, z płyt betonowych, brukowca) w technologii mas bitumicznych
- wykonanie poboczy umocnionych kruszywem łamanym 0/31,5 mm stabilizowanym mechanicznie grubości 15 cm na szerokości 1,5 m
- wykonanie zatok autobusowych wraz z peronami oraz chodnikami w obrębie projektowanych zatok autobusowych, w celu skomunikowania ich miedzy sobą
- wykonanie zjazdów o parametrach zjazdów indywidualnych w granicach pasa drogowego drogi wojewódzkiej nr 812 poprzez uzupełnienie nawierzchni zjazdu kruszywem łamanym 0,31/5 mm stabilizowanym mechanicznie grubości 0,15 m
- wykonanie zjazdów przez chodnik (o parametrach zjazdów indywidualnych) o nawierzchni z betonowej kostki brukowej na szerokości chodnika, na pozostałej długości do granicy pasa drogowego drogi wojewódzkiej nr 812 wykonanie zjazdów z kruszywa łamanego 0,31/5 mm stabilizowanego mechanicznie grubości 0,15 m
- wykonanie włączeń dróg gminnych wewnętrznych, dróg dojazdowych do gruntów rolnych o parametrach zjazdów publicznych w granicach pasa drogowego drogi wojewódzkiej nr 812 poprzez uzupełnienie nawierzchni kruszywem łamanym 0,31/5 mm stabilizowanym mechanicznie grubości 0,15 m lub o nawierzchni z betonu asfaltowego
- regulację wysokościową zjazdów „do góry” (w przypadku zjazdów o nawierzchni z betonowej kostki brukowej) w granicy pasa drogowego drogi wojewódzkiej nr 812
- dostosowanie wysokościowe nawierzchni istniejących zjazdów bitumicznych poprzez wykonanie nawierzchni bitumicznej po uprzednim wyrównaniu istniejącej nawierzchni w granicach pasa drogowego drogi wojewódzkiej nr 812
- wykonanie odwodnienia przedmiotowego odcinka drogi wojewódzkiej poprzez odtworzenie (renowację) istniejących rowów przydrożnych wraz z profilowaniem skarp
- przebudowę istniejących przepustów zlokalizowanych pod koroną drogi wojewódzkiej w km 45+394,75, km 47+687,00, km 50+039,55, 50+906,00
- udrożnienie i oczyszczenie zamulonych istniejących przepustów pod koroną drogi wojewódzkiej
- wykonanie przepustów z rur HDPE Ø50 pod zjazdami w ciągu projektowanych rowów
- wykonanie w obrębie istniejących przepustów pod koroną drogi wojewódzkiej oraz w obrębie najniższych lokalnych punktów niwelety ścieków trójkątnych wraz ze ściekami skarpowymi
- wykonanie krawężników odwadniających wraz ze ściekami skarpowymi na odcinkach projektowanego krawężnika
- wykonanie umocnień skarp i dna rowu poprzez humusowanie wraz z obsianiem mieszanką traw
- wykonanie lokalnych umocnień skarp i dna rowu płytami betonowymi chodnikowymi 40x40x5cm lub płytami ażurowymi
- wykonanie muru oporowego z prefabrykowanych elementów typu L o wym. 205x49x115cm i gr. 12cm wraz z wykonaniem drenażu warstwy przepuszczalnej z rur PCV Ø110mm
- wycinkę drzew kolidujących z planowaną inwestycją
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego
- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu w postaci barier ochronnych stalowych oraz balustrad i ogrodzeń segmentowych.
Wykonawca: SKANSKA Warszawa
Zamówienie podstawowe:
- Umowa nr 16/RB/2016 z dnia 12.09.2016 r.
- Zakończenie robót wg umowy z Aneksem nr 5 – 16.05.2017 r.
- Wartość Umowy – 10 327 121,07 zł brutto – płatność jednorazowa po wykonaniu i odbiorze robót
- Przekazanie placu budowy – 15.09.2016 r.
- Odbiór ostateczny – 28.06.2017 r.