Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020.
Zadanie:
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 814 Radzyń Podlaski – Suchowola – Żminne na odcinku od km 6+600 do km 20+815 o dł. 14,215 km
Całkowita wartość projektu
w tym: Wydatki kwalifikowane Kwota dofinasowania |
45 798 640,34 zł brutto
45 170 185,09 zł brutto 38 394 657,29 zł brutto |
Data podpisania umowy z Wykonawcą | 18.01.2017 r. |
Data przekazania placu budowy | 03.02.2017 r. |
Termin rozpoczęcia robót | 06.02.2017 r. |
Termin zakończenia kontraktu | 30.11.2017 r. |
Okres rękojmi za wady | 7 lat |
W ramach inwestycji zaangażowane były następujące strony:
Beneficjent | Województwo Lubelskie
ul. Spokojna 4, 20-074 Lublin |
Zamawiający | Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie
ul. Turystyczna 7a, 20-207 Lublin |
Inżynier | ZDI Sp. z o.o.
ul. Jana Kiepury 6, 22-400 Zamość
|
Wykonawca
|
STRABAG Sp. z o.o.
ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków
|
Zrealizowany odcinek drogi wojewódzkiej DW814 klasy G o całkowitej długości L=14,215 km usytuowany jest na terenie województwa lubelskiego w powiatach radzyńskim i parczewskim. Przebiega on przez obszary administracyjne gmin: Czemierniki, Wohyń oraz Siemień.
Rozbudowana droga dostosowana jest do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewnia dostępność dla osób niepełnosprawnych.
Celem zrealizowanej inwestycji jest polepszenie komfortu jazdy, poprawa istniejącego systemu odwodnienia oraz wprowadzenie zmian w przekroju poprzecznym, co pozwoli na lepsze, zgodne z przepisami zagospodarowanie pasa drogowego i skuteczną poprawę bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu, w tym pieszych i rowerzystów.
Zakres inwestycji obejmował:
– rozbudowa jednojezdniowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 814
– rozbudowa istniejących skrzyżowań z innymi drogami publicznymi
– budowa skrzyżowań typu rondo w miejscowościach:
- Stara Wieś km 6+837,84 skrzyżowanie DW 804 z drogą DP 1253 L
- Suchowola km 13+405,93 skrzyżowanie DW 814 z DP 1245 L
– budowa lub przebudowa ciągów pieszych i rowerowych
– budowa elementów odwodnienia powierzchniowego: rowów odwadniających, przepustów drogowych.
– budowa zjazdów publicznych
– budowa zjazdów indywidualnych na działki budowlane i rolne
– budowa zatok autobusowych
– wykonanie oznakowania drogowego oraz elementów bezpieczeństwa ruchu w tym znaków drogowych, barier ochronnych, znaków aktywnych
– kształtowanie terenów zielonych (karczowanie drzew, nasadzenia drzew i krzewów)
– budowa kanalizacji deszczowej
– przebudowa i zabezpieczenie istniejących sieci i przyłączy wodociągowych
– przebudowa kabli doziemnych
– przebudowa lini napowietrznej
– zabezpieczenie sieci kanalizacji
– remont mostu
– przebudowa sieci elektro energetycznych
– budowa oświetlenia drogowego
W wyniku realizowanych prac osiągnięto następujące wskaźniki i parametry techniczne drogi:
- Klasa drogi – G
- Prędkość projektowa– 50 km/h
- Nośność nawierzchni – 115 kN/oś
- Kategoria ruchu – KR4
- przekrój drogi: droga jednojezdniowa dwukierunkowa, przekrój szlakowy, półuliczny, uliczny
- Szerokość nawierzchni – 7,00 m (2 x 3,50 m) + umocnione pobocza o szerokości 2 x 1,50 m
- Długość przebudowanych dróg wojewódzkich – 14,215 km
- Długość wybudowanych dróg dla rowerów – 2,488 km
- Liczba wybudowanych/zmodernizowanych urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego – 62 szt.
- Liczba wybudowanych/zmodernizowanych urządzenia ochrony środowiska – 37 szt.