Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020.
Zadanie:
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 829 Łucka – Łęczna – Biskupice od km 22+073 do km 40+245 na odcinku Łęczna – Biskupice z wyłączeniem odcinka od km 23+886 do km 24+178 (most na rzece Wieprz w m. Ciechanki)”.
Całkowita wartość projektu
w tym: Wydatki kwalifikowane Kwota dofinasowania |
98 076 299,36 zł brutto
94 958 506,13 zł brutto 80 714 730,21 zł brutto |
Data podpisania umowy z Wykonawcą | 18.01.2017 r. |
Data przekazania placu budowy | 01.02.2017 r. |
Termin rozpoczęcia robót | 06.02.2017 r. |
Termin zakończenia kontraktu | 15.12.2017 r. |
Okres rękojmi za wady | 7 lat |
W ramach inwestycji zaangażowane były następujące strony:
Beneficjent | Województwo Lubelskie
ul. Spokojna 4, 20-074 Lublin |
Zamawiający | Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie
ul. Turystyczna 7a, 20-207 Lublin |
Inżynier | ZDI Sp. z o.o.
ul. Jana Kiepury 6, 22-400 Zamość |
Wykonawca
|
STRABAG Sp. z o.o.
ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków |
Zrealizowany odcinek drogi wojewódzkiej DW829 klasy G o całkowitej długości L=17,83 km usytuowany jest na terenie województwa lubelskiego w powiatach łęczyńskim oraz świdnickim. Przebiega on przez obszary administracyjne gmin: Łęczna, Milejów oraz Trawniki.
Rozbudowana droga dostosowana jest do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewnia dostępność dla osób niepełnosprawnych.
Celem zrealizowanej inwestycji jest polepszenie komfortu jazdy, poprawa istniejącego systemu odwodnienia oraz wprowadzenie zmian w przekroju poprzecznym, co pozwoli na lepsze, zgodne z przepisami zagospodarowanie pasa drogowego i skuteczną poprawę bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu, w tym pieszych i rowerzystów.
Zakres inwestycji obejmował:
- korektę geometrii rozbudowywanej drogi wojewódzkiej
- poszerzenie, wymianę i wzmocnienie istniejącej nawierzchni rozbudowywanej drogi wojewódzkiej
- rozbudowę skrzyżowań z drogami podrzędnymi wraz z wymianą nawierzchni dróg podrzędnych w obrębie rozbudowywanych skrzyżowań
- umocnienie poboczy rozbudowywanej drogi wojewódzkiej oraz dróg podrzędnych w obrębie rozbudowywanych skrzyżowań
- budowę rowów przydrożnych i melioracyjnych
- budowę zbiorników odparowujących
- budowę ścieków
- budowę, przebudowę lub rozbudowę zatok autobusowych, postojowych i zatoki do ważenia pojazdów
- budowę, rozbudowę lub przebudowę chodników jedno lub dwustronnych
- budowę ścieżek rowerowych i pieszo-rowerowych
- budowę, rozbudowę lub przebudowę zjazdów na działki przyległe do odcinków dróg objętych opracowaniem oraz budowę w obrębie pasa drogowego zjazdów i dodatkowych jezdni obsługujących ruch z terenów przyległych zapewniających dojazd do pól położonych przy drodze wojewódzkiej, w celu ograniczenia liczby i częstotliwości pojedynczych zjazdów
- Wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu, w tym barier drogowych i znaków aktywnych
- Budowę urządzeń wyposażenia infrastruktury drogowej
- Przebudowę przepustów oraz przebudowę istniejących obiektów mostowych polegającą na dostosowaniu do projektu rozbudowy drogi
- Wykonanie oświetlenia drogowego
- Przebudowę i likwidację istniejącego uzbrojenia kolidującego z wykonaniem inwestycji
- Zagospodarowanie zieleni w zakresie pasa drogowego
W wyniku realizowanych prac osiągnięto następujące wskaźniki i parametry techniczne drogi:
- Klasa drogi – G
- Prędkość projektowa– 50 km/h
- Nośność nawierzchni – 115 kN/oś
- Kategoria ruchu – KR3
- przekrój drogi: droga jednojezdniowa dwukierunkowa, przekrój szlakowy, półuliczny, uliczny
- Szerokość nawierzchni – 7,00 m (2 x 3,50 m) + umocnione pobocza o szerokości 2 x 1,50 m
- Szerokość chodników – 1,5-2,5 m
- Szerokość ścieżek rowerowych – 2,0-2,5m
- Szerokość ścieżek pieszo-rowerowych 2,5-3,0 m
- Wybudowane obiekty:
- most M1 przez rzekę Stawek-Stoki- klasa obiektu: A
- rozpiętość – 26,40 m
- wiadukt W1 nad linią kolejową- klasa obiektu: A
- rozpiętość – 34,60 m
- Długość przebudowanych dróg wojewódzkich – 83 km
- Długość wybudowanych dróg dla rowerów – 15,70 km
- Liczba wybudowanych/zmodernizowanych urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego – 153,00 szt.
- Liczba wybudowanych/zmodernizowanych urządzenia ochrony środowiska – 40 szt.