Kontrakt zakończony – Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 815 Wisznice – Parczew – Siemień – Lubartów na odcinku od km 26+662 do km 61+565 o dł.34,903 km
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020.
Zadanie:
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 815 Wisznice – Parczew – Siemień – Lubartów na odcinku od km 26+662 do km 61+565 o dł. 34,903 km
Całkowita wartość projektu
w tym: Wydatki kwalifikowane Kwota dofinasowania |
243 110 645,56 zł brutto
236 662 147,93 zł brutto 201 162 825,73 zł brutto |
Termin rozpoczęcia robót | 29.06.2018 r. |
Termin zakończenia kontraktu | 30.11.2019 r. |
Data odbioru końcowego | 30.11.2019 r. |
W ramach inwestycji zaangażowane były następujące strony:
Beneficjent | Województwo Lubelskie ul. Artura Grottgera 4 20-074 Lublin | |
Zamawiający | Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie
ul. Turystyczna 7a, 20-207 Lublin |
|
Inżynier | SAFEGE S.A.
15-27 Rue Du Port Parc de I’lle 92022 Nanterre, Francja |
|
Wykonawca
|
STRABAG S.A.
ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków |
Przedmiotem inwestycji była rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 815 Wisznice – Parczew – Siemień – Lubartów na odcinku od km 26+662 do km 61+565 o dł. 34,903 km zlokalizowanej na terenie powiatu parczewskiego i lubartowskiego.
Zakres inwestycji obejmował:
- pozostawienie drogi wojewódzkiej nr 815 jako drogi jednojezdniowej o zwiększonej szerokości pasów ruchu do 3,5 m każdy i budową poboczy o szerokości 1,5 m,
- przebudowę dróg publicznych i wewnętrznych krzyżujących się z drogą wojewódzką nr 815,
- przebudowę obiektów mostowych i przejścia podziemnego,
- budowę ścieżki rowerowej,
- budowę i przebudowę elementów odwodnienia drogi
i obiektów towarzyszących, - budowę dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego,
- budowę zjazdów bezpośrednich z drogi,
- budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu
- budowę urządzeń ochrony środowiska i nasadzenia zieleni,
- rozbiórki i wyburzenia kolidujących obiektów,
- przebudowę kolidującej infrastruktury technicznej (wodociąg, kanalizacja sanitarna i deszczowa, gazociąg, sieć elektroenergetyczna, sygnalizacja świetlna, sieć telekomunikacyjna),
- budowę oświetlenia drogowego.
Charakterystyka obiektu trasy głównej:
Długość wybudowanej drogi wojewódzkiej: 34,651 km
Szerokość pasa ruchu: 3,5 m
Szerokość chodników 1,50÷3,00 m
Szerokość poboczy: 1,50 m
Klasa techniczna drogi: G
Kategoria ruchu: KR4
Obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś
Prędkość projektowa (poza ter. zabudowanym): 70 km/h
Długość wybudowanej ścieżki rowerowej: 30,12 km
Szerokość ścieżki rowerowej: 2,00÷3,00 m
Skrzyżowania: 40 szt.
Zatoki autobusowe: 40 szt.
Zatoki do ważenia pojazdów: 1 szt.
Przepusty drogowe: 49 szt.
Przepusty mostowe: 23 szt.
Mosty: 9 szt.
W ramach inwestycji osiągnięto następujące wskaźniki produktu:
- Długość przebudowanych dróg wojewódzkich: 34,651 km
- Długość wspartej infrastruktury rowerowej: 30,12 km
- Liczba wybudowanych/zmodernizowanych urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego: 89 szt.
- Liczba wybudowanych/zmodernizowanych urządzeń ochrony środowiska: 30 szt.