Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020
Tytuł projektu: „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 833 Chodel – Kraśnik od km 00+000 do km 26+679 o długości 26,679 km – Etap I połączenie z obwodnicą Chodla (droga wojewódzka Nr 747) oraz rozbudowa i przełożenie drogi w m. Kraśnik”
Termin realizacji projektu: 22.08.2016 – 31.12.2021
Beneficjent: Województwo Lubelskie
Zamawiający: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie.
Całkowita wartość projektu 81 024 559,10 PLN
Całkowita wartość wydatków kwalifikowanych 73 972 998,56 PLN
Kwota dofinansowania z EFRR 73 233 268,48 PLN
Głównym celem przedsięwzięcia było zwiększenie zewnętrznej i wewnątrzregionalnej dostępności komunikacyjnej Lubelskiego Obszaru Metropolitalnego poprzez modernizację kluczowych dróg wojewódzkich w dowiązaniu do sieci dróg krajowych.
Osiągnięto wskaźniki produktu:
- całkowita długość wybudowanej/przebudowanej DW 833 – 9,25 km
- długość przebudowanych dróg – 2,67 km
- długość wybudowanych dróg – 6,57 km
- długość wspartej infrastruktury rowerowej – 2,34 km
- liczba wybudowanych/zmodernizowanych urządzeń ochrony środowiska – 18 szt.
- liczba wybudowanych/zmodernizowanych urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego – 126 szt.
Zadanie nr 1:
Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 833 Chodel – Kraśnik od km 00+000 do km 26+679 o długości 26,679 km- Etap I połączenie z obwodnicą Chodla (droga wojewódzka Nr 747).
Przedmiotem przedsięwzięcia była budowa po nowym śladzie połączenia drogi wojewódzkiej nr 833 z drogą wojewódzką nr 747 (obwodnica Chodla) oraz rozbudowa dróg nr 747 i 833 w strefie projektowanych skrzyżowań wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi w miejscowości Godów.
Wartość robót budowlanych: 10 429 911,76 PLN
w tym:
- Wydatki kwalifikowane: 10 119 699,34 PLN
- Wydatki niekwalifikowane: 310 212,42 PLN
Wartość usługi Inżyniera: 500 487,00 PLN (wydatki kwalifikowane-etap I)
Wykonawca: STRABAG Sp. z o.o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków
Inżynier: ZDI Spółka z o.o., ul. Jana Kiepury 6, 22-400 Zamość
Termin realizacji inwestycji:
data podpisania umowy z wykonawca: 28.01.2020 r.
- data rozpoczęcia robót: 12.02.2020 r.
- data zakończenia robót:. 21.09.2020 r.
- data odbioru ostatecznego robót: 26.10.2020 r.
Podstawowe parametry drogi:
Klasa drogi GP
Kategoria Ruchu KR3
Prędkość projektowa w terenie zabudowy 50 km/h
Prędkość projektowa poza terenem zabudowy 70 km/h
Obciążenie nawierzchni 115 kN/oś
Zakres robót obejmował:
- budowę nowego połączenia drogi woj. nr 833 z drogą woj. nr 747 (obwodnica Chodla) tj. nowego odcinka drogi wojewódzkiej o przekroju jednojezdniowym,
- rozbudowę – poszerzenie i wzmocnienie istniejących odcinków dróg wojewódzkich nr 747 i 833 na styku z budowaną obwodnicą,
- przebudowę dróg na odcinkach nawiązania do istniejącego przebiegu dróg wojewódzkich,
- budowę skrzyżowań, w tym:
- skrzyżowanie skanalizowane z drogą wojewódzką nr 747,
- skrzyżowanie typu rondo z drogą wojewódzką nr 833,
- budowę chodnika w okolicy ronda SR-2 po stronie wschodniej przy krawędzi jezdni,
- zapewnienie obsługi komunikacyjnej wszystkim działkom zlokalizowanym przy drodze objętej zakresem zamówieniem z uwzględnieniem sposobu ich zagospodarowania/własności,
- budowę drogi wewnętrznej,
- budowę, rozbudowę lub przebudowę zjazdów na działki przyległe do drogi,
- budowę dodatkowych jezdni dla obsługi nieruchomości przyległych do pasa drogowego DW 833,
- rozbiórkę istniejących elementów zagospodarowania terenu wraz z rozebraniem istniejących elementów infrastruktury technicznej miedzy innymi nawierzchni jezdni, zjazdów, przepustów, oznakowania itp.,
- zagospodarowanie zieleni w granicach projektowanego pasa drogowego,
- budowę elementów ochrony środowiska,
- przełożenie kapliczek kolidujących z projektowanymi drogami,
- zniesienie barier architektonicznych w obrębie rozbudowywanego odcinka drogi dla zapewnienia dostępności dla wszystkich użytkowników, w szczególności dla osób niepełnosprawnych,
- budowę elementów BRD,
- rekultywację terenu,
- budowę i rozbudowę obiektów inżynierskich – przepusty drogowe, przejścia dla zwierząt,
- budowę nowego i rozbudowę istniejącego systemu odwodnienia korpusu drogowego, w tym zbiornika na wody opadowe,
- przebudowę i zabezpieczenie istniejących sieci wodociągowych, gazowych,
- budowę oświetlenia drogowego odcinki SO-1, SO-2,
- przebudowę i zabezpieczenie sieci elektroenergetycznych,
- przebudowę i zabezpieczenie sieci telekomunikacyjnych.
Zadanie nr 2:
Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 833 Chodel – Kraśnik od km 00+000 do km 26+679 o długości 26,679 km- Etap I rozbudowa i przełożenie drogi w m. Kraśnik
Przedmiotem przedsięwzięcia była rozbudowa i przełożenie drogi wojewódzkiej Nr 833 w m.Kraśniku między projektowanymi skrzyżowaniami z ul. Graniczną i DK19 (ul. Lubelska) wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi w miejscowościach Urzędów, Kraśnik, Lasy.
Wartość robót budowlanych: 60 689 461,96 PLN
w tym:
- Wydatki kwalifikowane: 55 862 831,25 PLN
- Wydatki niekwalifikowane: 4 826 630,71 PLN
Wartość usługi Inżyniera: 849 507,78 PLN (wydatki kwalifikowane-etap I)
Termin realizacji inwestycji:
data podpisania umowy z wykonawcą: 07.07.2020 r.
- data rozpoczęcia robót: 27.07.2020 r.
- data zakończenia robót: 30.11.2021 r.
- data odbioru ostatecznego robót: 18.01.2022 r.
Wykonawca :PBI Infrastruktura S.A., ul. Kolejowa 10 E, 23-200 Kraśnik
Inżynier: SAFAGE S.A.S., Oddział w Polsce, Al. Jerozolimskie 134, 02-305 Warszawa
Podstawowe parametry techniczne:
Klasa drogi G
Kategoria ruchu KR3
Prędkość projektowa w terenie zabudowy 50 km/h
Prędkość projektowa poza terenem zabudowy 70 km/h
Obciążenie nawierzchni 115 kN/oś
Zakres inwestycji obejmował:
- przełożenie odcinka drogi wojewódzkiej nr 833 poprzez budowę nowego połączenia drogi woj. nr 833 z drogą krajową nr 19,tj. budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej o przekroju jednojezdniowym,
- rozbudowę – poszerzenie i wzmocnienie istniejącego odcinka drogi wojewódzkiej nr 833,
- budowę lub rozbudowę 11 skrzyżowań z drogami poprzecznymi, m.in:
- skrzyżowanie typu rondo turbinowe z drogą prowadzącą do FŁT (ul. Fabryczną);
- skrzyżowanie typu rondo turbinowe z ul. Graniczną i projektowanym nowym przebiegiem DW 833 w m. Kraśnik;
- skrzyżowanie typu rondo z ul. Długą w obszarze strefy ekonomicznej;
- rondo z drogą krajową nr 19 (ul. Lubelska);
- budowę nowego i rozbudowę istniejącego systemu odwodnienia korpusu drogowego, w tym budowę kanalizacji deszczowej i zbiorników na wody opadowe,
- budowę, rozbudowę lub przebudowę istniejących zjazdów na działki przyległe do drogi,
- zapewnienie dostępności do drogi publicznej wszystkim działkom zlokalizowanym przy drodze,
- budowę odcinkowo dodatkowych jezdni dla obsługi przyległego terenu dla zapewnienia dostępności do drogi publicznej,
- budowę sygnalizacji świetlnych,
- budowę stanowiska do ważenia i kontroli pojazdów,
- budowę zatok autobusowych,
- budowę / przebudowę oświetlenia drogowego,
- zagospodarowanie zieleni – wycinkę i nasadzenia,
- zniesienie barier architektonicznych dla zapewnienia dostępności dla wszystkich użytkowników, w szczególności dla osób niepełnosprawnych,
- budowę elementów BRD.
- rekultywację terenu,
- budowę i rozbudowę obiektów inżynierskich – przepusty drogowe, przejścia dla zwierząt,
- budowę nowego i rozbudowę istniejącego systemu odwodnienia korpusu drogowego, w tym zbiornika na wody opadowe,
- przebudowę i zabezpieczenie istniejących sieci wodociągowych, gazowych,
- budowę oświetlenia drogowego odcinki SO-1, SO-2,
- przebudowę i zabezpieczenie sieci elektroenergetycznych,
- przebudowę i zabezpieczenie sieci telekomunikacyjnych.