Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 835 Lublin – Wysokie – Biłgoraj – Sieniawa – Przeworsk – Kańczuga – Dynów – Grabownica Starzeńska na odcinku od km 26+000 do km 43+162 (Piotrków – Wysokie) o długości 17,162 km
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020.
Zadanie:
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 835 Lublin – Wysokie – Biłgoraj – Sieniawa – Przeworsk – Kańczuga – Dynów – Grabownica Starzeńska na odcinku od km 26+000 do km 43+162 (Piotrków – Wysokie) o długości 17,162 km
Całkowita wartość projektu
w tym: Wydatki kwalifikowane Kwota dofinasowania z EFRR Dofinansowanie w formie dotacji docelowej z budżetu państwa |
63 413 817,59 zł brutto
57 025 641,80 zł brutto 48 471 795,45 zł brutto 5 702 564,18 zł brutto |
Termin rozpoczęcia robót | 15.07.2016 r. |
Termin zakończenia kontraktu | 15.05.2018 r. |
W ramach inwestycji zaangażowane były następujące strony:
Beneficjent | Województwo Lubelskie ul. Artura Grottgera 4 20-074 Lublin | |
Zamawiający | Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie
ul. Turystyczna 7a, 20-207 Lublin |
|
Inżynier | ZDI Sp. z o.o.
ul. Jana Kiepury 6 22-400 Zamość |
|
Wykonawca
|
TRAKT S.A.
Górki Szczukowskie 1 k. Kielc 26-065 Piekoczów |
Przedmiotem inwestycji była rozbudowa, na parametrach klasy GP, drogi wojewódzkiej nr 835 Lublin – Wysokie – Biłgoraj – Sieniawa – Przeworsk – Kańczuga – Dynów – Grabownica Starzeńska na odcinku od km 26+000 do km 43+162 wraz z zabezpieczeniem lub rozbudową urządzeń obcych kolidujących z rozbudowywaną drogą i obiektami inżynierskimi. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa lubelskiego, powiat lubelski w gminach Jabłonna, Krzczonów i Wysokie
Zakres inwestycji obejmował następujące roboty branżowe:
- w branży drogowej i inżynierii ruchu:
- rozbudowa jednojezdniowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 835,
- rozbudowa istniejących skrzyżowań z innymi drogami publicznymi,
- budowa skrzyżowania typu rondo w miejscowości Zielona na przecięciu DW 835 i DP 2287L,
- budowa skrzyżowań z projektowanymi drogami serwisowymi,
- budowa dodatkowych pasów ruchu do wyprzedzania pojazdów wolnobieżnych na wzniesieniach,
- budowa dróg serwisowych równoległych do drogi wojewódzkiej,
- budowa nowych i rozbudowa istniejących zatok autobusowych,
- budowa ciągów pieszych i rowerowych,
- budowa elementów odwodnienia powierzchniowegow tym rowów odwadniających i przepustów drogowych oraz odcinków rowów krytych,
- budowa zjazdów publicznych na drogi wewnętrzne i inne miejsca użyteczności publicznej,
- budowa zjazdów indywidualnych na działki budowlane i rolne,
- budowa oznakowania drogowego oraz elementów bezpieczeństwa ruchu w tym znaków drogowych na konstrukcjach wsporczych i barier ochronnych oraz znaków aktywnych,
- w branży mostowej:
- rozbiórka i budowa przepustów na istniejących ciekach,
- rozbiórka i budowa przepustów pod korpusem drogi wojewódzkiej,
- w branży sanitarnej:
- przebudowa i zabezpieczenie istniejących urządzeń sieci gazowej kolidujących z rozwiązaniami branży drogowej,
- przebudowa i zabezpieczenie istniejących urządzeń sieci wodno kanalizacyjnej kolidujących z rozwiązaniami branży drogowej,
- w branży elektroenergetycznej:
- budowa oświetlenia drogowego w rejonie skrzyżowań drogowych,
- przebudowa i zabezpieczenie istniejących urządzeń elektroenergetycznych kolidujących z rozwiązaniami branży drogowej,
- w branży teletechnicznej:
- przebudowa i zabezpieczenie istniejących urządzeń teletechnicznych kolidujących z rozwiązaniami branży drogowej,
- w branży wyburzeniowej:
- rozbiórka istniejących obiektów budowlanych, budynki mieszkalne i gospodarcze oraz wiaty przystankowei inne kolidujące z projektowaną infrastrukturą,
- w branży zieleni:
- wycinka drzew kolidujących z projektowanymi urządzeniami infrastruktury,
- nasadzenia drzew i krzewów.
Charakterystyka obiektu:
Długość wybudowanej drogi wojewódzkiej ……………………… 17,162 km
Długość wybudowanych ścieżek rowerowych ………………..….. 9,900 km
Szerokość jezdni i pasów ruchu – 7,00 m (2×3,5 m)/ 10,50 m (3×3,50 m), pobocza – szer. 1,50 m / 2,00 m umocnione kruszywem łamanym,
Klasa techniczna drogi ……………….. GP
Kategoria ruchu KR4, obciążenie nawierzchni 115 kN/oś
Prędkość projektowa (na terenie zabudowy) 60 km/h
Prędkość projektowa (poza terenem zabudowy) 80 km/h
Długość odcinków z „cichą” nawierzchnią 1,220 km
Skrzyżowania skanalizowane ………….. 15 szt.
Skrzyżowania zwykłe dróg serwisowych z innymi 14 szt.
Skrzyżowanie typu rondo ………….. 1 szt.
Zatoki autobusowe ………………….. 19 szt.
Przepusty pod DW 835 i skrzyżowaniami 20 szt.
Przepusty pełniące funkcję przejścia dla zwierząt 4 szt.
Długość wybudowanych dróg serwisowych łącznie 14,994 km