Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Program Operacyjny Polska Wschodnia na lata 2014 – 2020
Beneficjent: Województwo Lubelskie
Zamawiający: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie
Instytucja Zarządzająca: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju
Instytucja Pośrednicząca: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
Wykonawca: STRABAG Sp. z o.o.,ul.Parzniewska10,05-800 Pruszków
Inżynier Kontraktu: ZDI Sp. z o.o., ul. Jana Kiepury 6,22-400 Zamość
Termin realizacji projektu: 18.05.2017 – 08.01.2020 r.
Całkowita wartość projektu: 103 213 411,92 PLN
w tym:
Wydatki kwalifikowane 92 128 416,70 PLN
Kwota dofinansowania 78 309 153,98 PLN
Wartość robót budowlanych: 88 568 873,46 PLN
Wartość usługi Inżyniera: 664 476,84 PLN
Zakres inwestycji obejmował rozbudowę odcinka drogi wojewódzkiej nr 835 o długości 15,986 km na odcinku od granicy miasta Lublina do miejscowości Piotrków, położonej na terenie województwa lubelskiego w powiecie lubelskim w gminach Głusk i Jabłonna.
Inwestycja swoim zakresem objęła:
– dostosowanie parametrów technicznych i użytkowych drogi do klasy „GP”
– zwiększenie nośności do 115 kN/oś
– rozbudowę drogi głównej jednojezdniowej (2 pasy ruchu po 3,50 m, dodatkowy pas środkowy 3,50 m do obsługi zjazdów i lewoskrętów na skrzyżowaniach)
– przebudowę 24 skrzyżowań
– budowę pętli autobusowej
– budowę 31 zatok autobusowych wraz z peronami
– budowę 31 przepustów drogowych
– budowę chodników i ciągów pieszo- rowerowych o długości ponad 31 km i szerokości 2,50 m
– budowę zjazdów publicznych stanowiących powiązanie z istniejącymi drogami wewnętrznymi i działkami, na których prowadzona jest działalność gospodarcza
– budowę zjazdów indywidualnych na działki budowlane i rolne
– budowę i przebudowę elementów odwodnienia drogi
– budowę urządzeń ochrony środowiska
– budowę oświetlenia drogowego
– budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu: bariery, wygrodzenia, oznakowanie aktywne, oświetlenie skrzyżowań i przejść dla pieszych.
Drogę dostosowano do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewniono dostępność dla osób niepełnosprawnych i osób starszych. Udogodnienia dla osób niepełnosprawnych i osób starszych wykonano poprzez zaniżenie nawierzchni chodnika/przejazdu dla rowerów i wózków na szerokości przejść dla pieszych/przejazdów na styku z nawierzchnią jezdni. Przy krawędzi jezdni wbudowano płyty chodnikowe z wypustkami na szerokości przejść dla pieszych oraz wzdłuż peronu zatok autobusowych i pętli autobusowej.