Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 837 Piaski – Żółkiewka Wieś – Nielisz – Sitaniec na odcinku Nielisz – Sitaniec od km 48+000 do km 64+389.
Beneficjent: Województwo Lubelskie ul. Artura Grottgera 4 20-029 Lublin
Zamawiający: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie ul. Turystyczna 7a, 20-207 Lublin
Wykonawca STRABAG Sp. z o.o. ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków
Inżynier: INNOVIA Krzysztof Kurdziel Stare Sioło 138, 37-630 Oleszyce
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020.
Termin wykonania: 29.08.2018 – 02.12.2019 (16 miesięcy)
Całkowita wartość projektu: 156 276 278,99 PLN
Kwota dofinansowania z EFRR: 126 185 032,00 PLN
Wartość robót: 149 460 524,16 PLN brutto
Wartość usługi Inżyniera: 797 349,48 PLN brutto
Data podpisania umowy z wykonawcą: 8 sierpnia 2018 r.
Data przekazania placu budowy: 21 sierpnia 2018 r.
Data rozpoczęcia robót: 29 sierpnia 2018 r.
Data zakończenia robót: 2 grudnia 2019 r.
Okres gwarancji jakości/rękojmi: 7 lat
Zakres inwestycji obejmował rozbudowę odcinka drogi wojewódzkiej DW 837 o całkowitej długości L=16,389 km, położonej na terenie województwa lubelskiego, w powiecie zamojskim, na terenie gmin Nielisz i Zamość.
Inwestycja swym zakresem objęła:
- dostosowanie parametrów technicznych i użytkowych drogi do klasy „G”,
- zwiększenie nośności do 115 kN/oś,
- zwiększenie szerokości pasów ruchu do 3,5 m każdy,
- budowę i przebudowę 24 skrzyżowań z drogami gminnymi i powiatowymi,
- budowę nowego obiektu mostowego na rz. Łabuńka,
- budowę 27 przepustów (w tym 4 z przejściami dla zwierząt),
- budowę 24 zatok autobusowych
- budowę chodników jedno lub dwustronnych,
- budowę ścieżek rowerowych o długości 4,71 km i ciągów pieszo-rowewrowych o długości 11,45 km,
- budowę elementów odwodnienia drogi (31 ciągów kanalizacji deszczowej),
- budowę urządzeń ochrony środowiska (21 szt. separatorów wód opadowych),
- budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu: bariery, oznakowanie aktywne, oświetlenie skrzyżowań i przejść dla pieszych,
- rozbiórkę istniejącego i budowę nowego oświetlenia drogowego (11 odcinków),
- nasadzenie nowych drzew i krzewów
Celem inwestycji jest polepszenie komfortu jazdy, usprawnienie warunków odwodnienia drogi i wprowadzenie rozwiązań technicznych, dzięki którym nastąpi poprawa warunków bezpieczeństwa osób korzystających z drogi, zarówno kierowców jak i pieszych oraz rowerzystów.